dimarts, 10 de març del 2009

-8">

Avui en dia els joves tenen una manera de parlar molt característica, això es el que es denomina argot juvenil. L'argot juvenil es el llenguatge específic utilitzat pel joves que comparteixen unes mateixes categories socials.

Açí tenim un exemple de una conversació de dos joves qualsevol:

jove 1-yee col·lega com va?
jove 2-ei k passa!?
jove 1-que vas fer el cap de setmana passat?
jove2- uff!, va ser un desfase total, em vaig anar al pira i em vaig pitllar un cebollás que flipes!, a més va haver una moguda impressionant, un pavo va venir vacil·lantme a saco i li vaig dir- eh no em ratlles!, atxanta't la boca!, aleshores em va dir -xe nena que només vull ballar amb tu, vam ballar i es va pasar, em va mosquejar i li vaig donar dos mascazos!...

Com ja vegeu les paraules utilitzades pels joves, son molt diferents a les utilitzades habitualment, a més els joves tenen expressions col·loquials distintes y totes elles amb un significat.

Ací deixem un tipus de vocabulari per a que vos familiaritzeu amb el llenguatge juvenil:

jambo/a: noi/a.
me najelo: me'n vaig.
vacil·lar: fanfarronejar.
me piro: me'n vaig.
tirar(els trastos)
donar dos mascazos: donar dos bufetades.
pavo: noi.
axantar-se la boca: tancar el pico.
moguda: embolic.
estic rebentada: estic cansada.
colocó: borratxera.
potar: vomitar.
desfase: massa festa.
piti: cigarret.
liarla: embolicar-la.
trolera: mentidera.
col·lega: amic.
que flipes!: impressionant.
no em ratlles: deixam en pau.